East Coast Riders Semesterresa till Holland 2003
Hojarna packade o klara, vem dyker inte upp då, jo farbror blå. Vi tog en bild och frågade om han skulle med till Holland, men svaret blev NO!
Vi dundrade her mot Skåne och Laholm. Regnet var ihärdigt. Mitt i Laholm körde Krillan på en bil men efter lite repjobb gick färden vidare. Då ringer Bullen o har kört sönder växellådan i Karlskrona. Fan! vi skulle ha mött honom hos Hööks. Väl framme erbjöds vi att sova inomhus och det tackade vi inte nej till i regnet. Vi tog ett par öl med några gamla Åtvid-polare, kollade grisarna som vi fotade sen var festen slut efter en lång dag.
I Malmö var alla hoj-butiker stängda, det är dom alltid när de behövs som bäst. Vi tankade och drog över bron till Köpenhamn och Koge. Björn hade 20-års jubileum av mötet med East Coast Småland. I Koge satt också Extension-gänget med Hawgz o drack öl på torget som riktiga svenskar.
Efter en riktig dansk frukost med några öl kollade vi utsikten i väntan på kvällens partaj hemma hos Björn. Det blev sent och jävligt roligt.
Dagen därpå åkte vi in till Köpenhamn på rundtur med Krillan som guide. Patrick blev fotad med en diskus-kille vid Zoologisk Have, idrottsman som han är.
Dagen därpå gick färden vidare söderut mot Esbjerg. Krillan, Patrick, Micke och Sofie var nu den återstående truppen. I Esbjerg tittade vi på HC Andersens hus. En lunch o några Hof sen vidare till en nice strand, Blåvand, där vi checkade in på hotell. Vi hoppade i shortsen och lade oss och lapade sol med ett par sixpack.
Micke och Sofie åkte upp mot Skagen, jag o Patrick tog en båt till en fin ö vid namn Sylt. Vad vi inte visste var att enda vägen från ö-jävlen var ett tåg till Tyskland. Det listade vi ut efter en rundkörning på 2 timmar.
Så var vi på väg mot Kiel efter öl-paus och brudkoll i Flensburg. Vi skulle möta upp Freja Freaks och Bullen där. Men efter lunch o dricka konstaterade vi att de skulle bli sena så vi drog ut på autobahn. Vi tog oss en bra bit in i Holland innan övernattning. Morgonen därpå körde vi ner till Black Sheep i Heerewen för att fira deras 15-års kalas. Vi var först på plats och blev bjudna på många öl så en middagslur var tvunget.
Sent på kvällen anlände Boråsarna och Hawgz med vår borttappade broder Bullen. De var trötta efter hojproblem och en lång dagsresa men lyckades ändå festa på bra. Lördagen ägnades åt en tur med Black Sheep till en dragracingtävling i trakten. På kvällen partade vi på hollänskt vis med många små öl. Pop-banden var bra och strippan grymt proffsig. Sent om sider kom vi i säng efter en hård natt.

Söndagen gick åt till ett besök på den lokala bordellen o inventering av coffeshops. Fin stad Heerewen. På kvällen blev vi bjudna på middag och vi gjorde oss i ordning för resan norrut. Dagen efter tog vi farväl och drog hårt upp till Malmö där vi övernattade hos Hawgz. Tomas o Toni bjöd på mat och ljög oss fulla med roliga stories. Patrick drack minst 25 öl så det blir dyrt när vi får besök nästa gång Patrick. Vi fick till slut en välbehövlig vila och körde dagen efter upp till Freja i Borås. Krillan blev gudfader till Långens son och Patrik köpte 2 mördarkatter som apporterar 22kg styck!
Avslutningen på resan blev ett klubbrun till Hot Rat Vetlanda o festandet med de andra klubbpolarna blev hårt.